fredag den 27. juli 2012

Trafikraseri og travlhed

Det skal jo heller ikke være sådan noget hjerte smerte noget det hele.

Eksempelvis fik jeg afløb for en masse frustrationer i går da en klaphat af en bilist kørte ind i mig. Bevares, hun ramte kun mit baghjul på cyklen og ikke så hårdt, men alligevel. Råbte så højt at hele Nørrebro må have hørt mig. Tror i hvert fald jeg fik min pointe igennem.

Det kan nogen gange undre mig at omverden har så travlt og tænker så lidt. Ikke for at gøre det her til et surt opstød, men mere en decideret undren. Hvorfor har vi så travlt? Hvad er det vi er bange for ikke at nå? Fair nok når man er ved at komme forsent til sit fly og kaster sig ned i en taxa og pænt overser hvor meget for hurtigt han kører (host, hrm... mig? Jo, forleden da jeg fløj til det fjerne østen, måske?). Men sådan overordnet set, burde vi så ikke bare stoppe op og tænke "her er sgu meget dejligt", "se en pæn blomst" eller "du er da ret lækker, skal vi snave?".

Særligt sidtsnævnte vil jeg gerne promovere. Mere sommerkærlighed til folket!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar