tirsdag den 11. december 2012

Mandagsmænd

Det begreb havde jeg alligevel ikke hørt før. Mandagsmænd.

"Ja, sådan nogen der er i stykker. På hver sin måde".

Det giver meget god mening ik? De der mandagsmænd. Sådan lidt Garfield-agtigt, hvor det lige synes så rigtigt og fint, men så - BUM - så får man en hund i hovedet eller noget i den retning.

Der har måske været et par stykker forbi det lille kammer i tidens løb. Manden med de smukke øjne er et bud. Jeg ved ikke lige? Noget med at det hele føltes så rigtigt, men timingen var så pisse elendig. Nå ja, og så dumpede han mig for sit arbejde jo. Mandagsmand!

Tror også den langbenede kan være med på banen her. Med en mandagsmand eller to. Og Karrierekvinden nævnte lige et par stykker af dem der har det svært med at binde sig. Dem der, hvor det hele bliver lidt for meget, fordi man måske tør at tænke at det kunne være rart det forsatte lidt mere end et par måneder.

Mødte lige en mandagsmand på e-daters. Tør som en daggammel mormor kiks uden smør. Sætninger så kedelige at jeg næste faldt i søvn, selv om der kun var fire af dem. En mand der virkelig ikke fangede mit ellers meget diplomatiske "jeg har helt HELT andre interesser end dig", men som bare spurgte videre. Nej, jeg træner ikke særligt meget. Ja, jeg er hamrende humanist. Nej, der skal ikke to til at fange interessen. Du skal fange min interesse. Meget mandagsagtigt at skyde skylden lidt på mig inden han smutter videre i verden.

Nå ja, bare man ikke bliver Garfield-bitter af at rende ind i de der mandagsmænd. Det får de ikke lov til! Men masser af sort kaffe. Det kan vi lide.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar